Brev:
Dagsplan ifb med dagplejestart
2. august 2019
Alder:
5 mdr.
Dagsplan ifb med dagplejestart
Kære Helen.
Tak for en god og informativ brevkasse. Jeg håber du kan hjælpe os godt på vej med en dagsplan for vores datter ( pt. 5,5 mdr) når hun skal starte dagpleje, samt en plan for overgangen.
Vores datter starter dagpleje i slutningen af september og jeg starter arbejde i starten af september (7,5 mdr.) I mellemtiden har far barselsorlov
Vores datter er en meget aktiv lille pige, som på nuværende tidspunkt vejer 6 kg. Hun er altid meget på og interesserer i sine omgivelset, og meget stærk både motorisk og mentalt.
Hun har altid haft en langsom vægtstigning, men følger sin egen kurve. Hun ammes og er i perioder blevet suppleret med erstatning efter hvert måltid, men har i sidste ende afvist at være mere sulten. Hun er overordnet ikke en pige som signalerer at hun er sulten, og kommer sjældent med sulttegn og græder kun når hun er træt.
Vægten har dog ikke desto mindre altid været noget der har gjort mig usikker, ikke mindst pga. sundhedspersonalet/sp/mødregruppers konstante fokusering på netop vægt. Jeg tilbyder hende mælk når hun vågner, og når hun lægges til at sove. Vi er derudover succesfuld startet med grød/mos siden hun var 4 måneder.
Vores dag ser pt sådan ud:
5.30 ammes og sover videre
6.30-7.00 står op ammes
8.30-9.00 ammes og puttes. Sover Ca. 1 time til 1,5.
10.00-10.30 tilbydes grød med frugttopping samt gnave frugt og vand af kop. Herefter leger vi, tager på udflugter ud af huset etc.
12.30-13.00 ammes og puttes til lur. Sover som regel 1,5 time.
Ca. 15.00 ammes og aktivering mentalt og motorisk.
Ca. 17.00 ammes og puttes til 3 lur. Sover Ca. 45 minutter.
Ca. 18.00 grøntsagsmos + prøvesmagning fra fars og mors mad. Herefter hygge og aftenritual i form af bad, sang og aftenamning samt tilbudt en flaske erstatning af far (drikker mellem 20-60ml). Puttes Ca. 20-20.30
Ammes Ca. 2-3 gange i løbet af aften/natten - hvilket vi har det fint med, og pt. ikke har et ønske om at ændre aktivt.
Hvordan skal hendes nye dagsplan se ud, når hun starter dagpleje? Mor skal køre hjemmefra allerede 6.15 og far afleverer Ca. 7.15. Mor ønsker at forsætte amningen, hvordan gøres det bedst muligt?
Hvad gør vi i overgangsperioden?
De bedste hilsner
Mor til S