Brev:
Kostplan til snart 9 måneder gammel pige
30. juni 2005
Alder:
9 mdr.
Kostplan til snart 9 måneder gammel pige
Kære Helen
Jeg har prøvet at læse tidligere svar vedr kost igennem og synes ikke helt jeg kan bruge disse i mit tilfælde. Så jeg skriver lige til dig.
Marie bliver 9 måneder på fredag og er endelig kommet godt igang med skemaden og sågar "rugbrødshapsere". Af sidstnævnte er det lidt forskelligt hvor mange.
Det hun får nu (sådan nogenlunde) er :
Morgen : Havregrød/müsligrød + vand i kop
Middag : Rugbrødshapsere m smør og leverpostej/smørreost. Herefter suppleres med grød af en slags + vand i kop.
Ved ca 14-tiden : 200ml MME (grøn allomin)
Ved ca 16-17-tiden : lidt youghurtgrød (færdigkøbt) / agurkestænger / kiks
Aften (ca 19-tiden) : Færdigmad på glas, noget af vores mad hvis det ellers er børnevenligt...+ suppl. med grød + vand i glas.
20-30-tiden : 200 ml MME
Mit spørgsmål er om jeg kan fjerne eftermiddagsflasken så hun kun får en flaske i døgnet? Jeg er dog selv i tvivl om hun så vil få væske/kalk nok, da hun endnu ikke drikker så godt af en kop og tudkop er jeg ikke interesseret i.
Hvis jeg går væk fra flasken skal jeg jo begynde med jerndråber, er der nogle dråber du kan anbefale?
Hvordan synes du kostplanen ser ud.....hun får selvfølgelig også anden ind imellem..... skal der flere/færre måltider ind?
God sommer herfra
Kristine