Brev:
Hjælp - mad ingen interesse
2. juli 2005
Alder:
7 mdr.
Hjælp - mad ingen interesse
Hej Helen
Så har vi brug for et opmuntrende råd igen.
Vores datter Kristine på 7 mdr. har bestemt ingen lyst til andet mad end det hun får hos mig.
Vores dag forløber nogenlunde således:
tidlig morgen: amning
før formiddagslur: amning
efter lur: forskellig grød med mos 5-10 skefulde efterfulgt af amning dog ikke før grøden er blevet tilbudt flere gange
middag: amning
før eftermiddagslur: amning
efter lur: youghurt og frugtmos og amning
aftensmad: kartoffelmos m/gulerod og kød højst 1-2 skefulde og amning
aften: flere gange amning
sen aften: amning
nat: 1 gang amning
Vi har nu forsøgt i 2 mdr med at få hende til at spise skemad men det er bestemt ingen succes, skal vi bare væbne os med tålmodighed og håbe på at det vender. Hun er en meget glad og aktiv pige og tager pænt på.
Får hun nok via modermælken?
Skal jeg lade være med at amme efter måltiderne?
Jeg fornemmer at hun simpelthen ikke bryder sig om konsistensen af grød, har forsøgt med både tyk og tynd. Hun er blevet tilbudt alle former for grød, hirse-, ris- og fuldkornsgrød og der er ingen favorit imellem. Har forsøgt med øllebrød og der kastede hun direkte op.
Har du nogle forslag til hvad vi skal gøre?
Tak for en utrolig informativ brevkasse.
Med venlig hilsen
Lene