Svar: Går skævt og udslæt?
2. juli 2005
Alder:
12 mdr.
Kære Camilla
Ja det er jo svært at svare på dit spørgsmål, når jeg ikke kan se din datter:o)
Med hensyn til hendes gang, så er det rigtig at hun jo lige skal lære sig at sætte sine fødder, men det lyder da umiddelbart relevant lige at få vurderet hendes fodstilling.
Det samme tænker jeg om hendes tørre hud. Det er normalt at børn kan få et der hedder 'kontakt allergi', netop omkring munden, hvis de f.eks. spiser tomater, jordbær eller lignende Det har ikke noget med allergi at gøre, men er en reaktion på at visse fødevarer kommer i kontakt med huden.
Du beskriver dog også at hun klør sig og at huden generelt virker tør og knopret. Jeg tænker derfor at hun måske kan have lidt eksem.
Derfor synes jeg at du skal få en tid hos lægen, for lige at få tingene vurderet, eller alternativt kan du måske besøge din sundhedsplejerske i en 'åbent hus konsultation', hvis I har det, der hvor du bor.
Jeg synes det ville være rart lige at få en til at se på din datter:o)
Held og lykke fortsat og også god sommer til dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske