Brev:
Sove i barnevognen uden gå-tur eller vuggen
2. juli 2005
Alder:
11 mdr.
Sove i barnevognen uden gå-tur eller vuggen
Hej,
Min 11 mdr. gamle datter har vist været vant til, at når man skulle sove i barnevognen, så blev der gået en tur, inden man kunne falde i søvn.
Det er begyndt at irritere mig lidt at bruge tid på dette, når jeg ved at jeg kan få hende til at sove på 5 minutter, hvis jeg lægger hende ind i tremmesengen i stedet for.
Og det er også begyndt at tage længere og længere tid inden hun alligevel falder i søvn på gå-turen, og nogle gange falder hun slet ikke i søvn efter en tur på 40 minutter...
Jeg har idag forsøgt at lægge hende i vognen og så sidde ved siden af på en stol og køre barnevognen frem og tilbage (uden at hun kunne se mig), og lade den stå stille når hun bare snakker eller er stille.
Hun skifter mellem at lege, tude, trække sig op, tabe sutten, græde, snakke, skrige, tude, snakke, tabe sutten, lege, tude, være stille osv. osv.
Efter 35 minutter holdt jeg det ikke dette show ud længere og tog hende op og lagde hende i tremmesengen. 2 minutter - så sov hun - uden ballade.
Er der nogle gode fif, som jeg ikke har hørt om endnu?
Mht. seperationsangst, jeg læste ellers at det lå ca. 8-10 måneder, men jeg synes at min datter har været meget pivet her 10-11 måneder (hun var også pivet fra 8-10 måneder, men det har taget til i styrke) og er det stadig.
Hun lader mig ikke ud af syne og piver og tuder, hvis jeg ikke lige sidder hos hende. Også selvom hun sidder hos sin far.
Hvor lang tid varer sådan en periode og hvor sent kan den komme?
Venligst,
Catrine