Brev:
Natlige roderier
2. juli 2005
Alder:
16 mdr.
Natlige roderier
Hej Helen,
Tak for dine brugbare råd - vi har fået mere styr på drikken af kop samt spisning generelt. Nu har jeg lige noget andet ang. natten.
Vores den mindste på godt 16 mdr. går (for tiden) meget fint i seng om aftenen ca. kl. 20-20:15. Hun sover til kl. 1-2 stykker, og så starter rodet: hun vågner enten rigtigt op og græder helt utrøsteligt, eller hun er ikke rigtig vågen men græder alligevel. Dette samtidig med en voldsom roteren rundt og "sætten sig op" foregår så til kl. 5. Og, kl. 6 vil hun ikke sove mere.
Dette har nu stået på ca. 2 mdr. i højere eller lavere grad. Hun er jo ikke rigtig udhvilet når hun vil op, og derfor er hun træt igen kl. 11 og kan sove 3,5 time. Hun går dog alligevel i seng uden vrøvl om aftenen.
Jeg kan lade være at reagere på det, men hvis hun rigtig græder er det jo svært at ignorere. Det er i alle tilfælde ret anstrengende for mig, for jeg hører tilnærmelsesvis alt om natten. I nat var det helt ekstremt, hun græd frygteligt, ville ikke engang have sutten, snappede efter vejret, så slemt var det.
Hvad er det, der foregår? Er det mon onde drømme, tror du? I det tilfælde kan det jo fortsætte i længere tid.
Jeg ville være glad for en tanke eller to.
En lille ting, jeg har spekuleret over siden jeg læste noget om, at for højt proteinindhold kan skade organerne: er det skadeligt, at jeg har givet hende mme (Milumil 2 hedder det her) to gange om dagen indtil for 14 dage siden?
Jeg mener der står på pakken, at det er egnet til børn ml. 12 mdr og 3 år. Nu får hun yoghurt om morgenen istedet, og ellers mere komælk, som jeg jo tidligere havde gevaldige problemer med - hun ville ikke ha´det.
Tusind tak for din tålmodighed med læsning og de gode og meget ærlige tanker.
Rigtig god weekend og mange hilsner
Merete