Brev:
Halvandet år og separationsangst?
3. juli 2005
Alder:
10 mdr.
Halvandet år og separationsangst?
Vores dreng er i øjeblikket meget "klæbende" og vil helst have os med i det hele. Holde hånd når vi går, holde hånd når der skal hentes legetøj osv. (Han har gået perfekt de sidste mange måneder så det er ikke fordi han ikke går godt endnu).
Nogle gang glemmer han os så lidt og kan godt styrte afsted på egen hånd..... med os halsende efter :-D
Der er ikke sket noget, som burde have givet ham grund til at være bange for at han pludselig er alene. Er det sådan, at jo større han bliver, bliver han mere og mere opmærksom på omgivelserne og ting, der kan gøre ham utrygge? Og derfor har han i perioder brug for at være meget tæt på os?
Hvis vi er ude og gå tur vil han meget gerne bæres (måske har han også opdaget, at det er nemmere at blive båret), men vi prøver så vidt muligt at få ham til at gå lidt selv for motionens skyld.....
Mit spørgsmål er bare om det er "normalt" med hans alder og separationsangst?
Hej-hej