Svar: Baby med til begravelse?
11. september 2003
Alder:
8 mdr.
Kære Anne
Må jeg starte med at kondolere.
Umiddelbart tror jeg ikke at jeres datter vil tage skade af at være med til begravelsen,- hun vil med den alder hun har ikke kunne følge med i, hvad det er der sker.
På den anden side vil hun derfor heller ikke have nogen glæde af at komme med, så om hun skal med eller ej afhænger af, hvordan de der holder begravelsen har det med det. Nogle mennesker vil jo føle at det er forkert at der sidder en lille en og pludrer under seancen, hvor andre vil synes at det er rart at det hele ikke er så trist og at livet jo går videre, hvilket et lille barn jo er bevis på.
Jeg synes derfor i jeres valg, at I skal tage hensyn til, hvad de der holder begravelsen synes. Jeg synes ikke, at I skal lade jeres datter blive på sjælland, men tage hende med. Hvis familien ønsker, at hun ikke skal deltage i kirken, er der så ikke mulighed for at en eller anden kan passe hende så længe. Det drejer sig jo ofte kun om en lille times tid.
Håber du kunne bruge ovenstående
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske