Brev:
Problem at putte vores børn
3. juli 2005
Alder:
2 år
Problem at putte vores børn
Kære Helen
Vi har en søn på knap 3 år og en datter på knap 1,5 år,
og det er pt. en kamp at få dem til at sove. Det har tidligere
været forholdsvis nemt - men nu er det ved at drive os til vanvid.
Inkl. bad kan det tage op til 1,5 time. Vi starter badet ved 19 tiden, så de kan sove mellem 19.30-20.
De sover på hvert sit værelse - kunne det mon være en idé at
lægge dem sammen, eller vil det blot give mere fest?
Vores søn får et par historier - og af og til lægger han sig
til at sove selv - andre gange skal vi sidde hos ham.
Det er sværest med vores datter på knap 1,5 år. Tidligere er hun faldet i søvn i mine arme, og jeg har lagt hende over i hendes seng. Nu er hun blevet lidt for stor til det, så jeg lægger hende i seng med det samme og synger lidt for hende. Siger jeg godnat og går, er hun fuldstændig ulykkelig. Har prøvet at komme tilbage nogle gange - pigen er helt svedig til sidst. Det gør ondt på mig, men omvendt vil jeg så gerne lære hende/dem at falde i søvn selv. Også så vi kan få lidt voksentid, for den har vi ikke megen af.
Hvis jeg bliver hos hende og bare holder hende i hånden, og taler stille til hende - er det som om hun bliver mere og mere vågen. Bomler rundt i sengen, rejser sig op mange gange osv. Jeg aner ikke hvad jeg skal - jeg vil bare gøre alt for at hun
kan falde i søvn uden al den bøvl.
Kærlig hilsen
Mig