Brev:
Allergi og søvnproblemer
5. juli 2005
Alder:
4 mdr.
Allergi og søvnproblemer
Kære Helen
Så har jeg nogle flere spørgsmål ang. min datter Isabella. Hun er nu 4 måneder, og vi er begyndt med lidt grød, men det går ikke så godt. Så er vi startet på vælling også, men efter vi er startet på de to ting, har hun fået en masse knopper, røde pletter i ansigtet.
Hun har lige for tiden meget svært ved at falde i søvn for hun gnider sig konstant i øjnene og næsen. Mit spørgsmål er om så små børn allerede kan få allergi? Hendes far er allergisk over for pollen, kat og hund. Hun har i forvejen en lille smule børneeksem. Hun har fået allomin en måned efter at have fået Nutramigen siden 5. uge. Da hun blev mere og mere vred ved måltiderne, troede jeg at hun var træt af smagen så jeg skiftede efter dårligt råd fra en sundhedsplejerske, der sagde jeg kunne bruge Nan ha som allergiforebyggelse... Men hun er stadig ofte vred ved flaske, så nu er jeg jo bare nervøs.
I det hele taget synes jeg at tingene blir værre og værre. Hendes søvn om dagen er stadig ukontrolabel, hun sover stadig kun halve timer uanset hvad jeg gør. Hun går så gennem dagen konstant træt. Jeg fulgte dit råd om en time gåtur i barnevogn og mere rytme og rutine, men hvis hun ikke er dødtræt så skriger hun hvis jeg lægger hende nogle steder, og hun blir ved til jeg tager hende op. Har prøvet at tage hende op, trøste og lægge hende igen mange gange, men hun ender med at falde i søvn af udmattelse over at græde. Hvad gør jeg (hjææælp)
Hun vejer lige knap 8 kg, så hun er en stor pige. Hun får en flaske ca hver 3. time.
Nu har hun så fået vælling i aften, men er først lige faldet i søvn (kl. 22.00).
Lige tilsidst, så må jeg også lige nævne at hun er utrolig hidsig. Kan for det meste ikke lege med legetøj mere end 3 min. ad gangen før hun flipper ud. Har prøvet at hjælpe hende med legen, at lade hende være og bare snakke osv, men hun blir meget vred og råber og skriger for til sidst at græde, så jeg må tage hende op og trøste. Sådan er det næsten hver gang, selv efter en lur!
Er det normalt for den alder?
Det var en masse, jeg håber selvfølgelig at du kan fortælle mig at hun er helt normal!!!:-)
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Marie-Louise