Brev:
Træning af mavemuskler efter fødsel
6. juli 2005
Alder:
18 mdr.
Træning af mavemuskler efter fødsel
Efter at have født tvillinger for 1½ år siden, har mine mavemuskler ikke "fundet sammen" på midten igen. Jeg har tabt de ekstra kilo (tog i alt 17 på) og er nu igen slank og veltrænet. Men min navle ligger ligesom i en fordybning, da der ser ud til at være et "hul" mellem mavemusklerne fra ca. 10 cm over navlen til 4 cm under navlen. Kan det trænes?
Jeg lavede en del maveøvelser det første halve år efter fødslen, men havde derefter ikke længere tid pga. studie mv. I øjeblikket nøjes jeg med løbetræning og cykling, men det kunne da nok være en motivationsfaktor til intensive maveøvelser, hvis det kunne trænes op.
Man kan ikke se det, når jeg har tøj på, men det kunne da være rart for min egen skyld at få min mave til at se normalt ud igen...