Svar: Træning af mavemuskler efter fødsel
6. juli 2005
Alder:
18 mdr.
Hej med dig
Først må jeg lige sige at det dog var utroligt flot 'kun' at tage 17 kg på med tvillinger og 1½ år efter at have smidt det hele igen. Det er super fint.
Med hensyn til dine mavemuskler, så tror jeg umiddelbart godt at du kan træne disse op igen, men det vil nok være en god idé at få en vejledning i præcist, hvordan du skal gøre. Jeg tænker at en fysioterapeut eller en dygtig instruktør vil kunne give dig et præcist træningsprogram.
Ud fra min anatomiske viden, så tænker jeg at bugvæggen eller bugvæggens muskler sidder både fortil og i siderne. Musklerne består af flere store flader og det må derfor være vigtigt at du får styrket fladerne rigtig i forhold til hinanden. Det er dog ikke noget jeg ved særligt meget om.
Fortsat god træning:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske