Brev:
Min pige vokser meget, er det normalt?
12. september 2003
Alder:
8 mdr.
Min pige vokser meget, er det normalt?
Hej
Det her er nok er lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg har spekuleret lidt og nu skriver jeg altså til dig, så jeg kan få dit ord for at min pige ikke vokser unormalt meget.
Min pige er født d. 11. Januar 2003 ( 8 uger før termin) og vejede 2665g og var 49 cm.
I dag hvor hun er 8 måneder vejer hun 10.4 kg og er 74 cm lang.
Egentlig er jeg jo glad for at hun vokser og trives så godt - for det gør hun. Er glad og godt med i udviklingen. Men alligevel kan jeg ikke få de kommertarer ud af hovedet, om hvor stor hun er og hvor meget hun er vokset. Det kan godt ske at det er mig der er overfølsom, men er det ikke okay - altså som hun vokser?
Hendes far er næsten 2 m høj, så det er jo meget muligt hun bliver en lang pige. Noget andet er hendes vægt - det er de også ved at falde på gulvet over.
Jeg døjer selv med vægten og vil derfor være opmærksom, og gøre hvad jeg kan for at hun ikke får samme problem, men jeg synes ikke rigtig man kan/skal gøre så meget så længe hun er så lille. Hvis hun er for stor er det jo ikke fordi hun får forkert mad, men meget.
Selv synes jeg dog bare hun er en rigtig baby - godt nok med elastikker om både håndled og lidt på lårene.
Det blev lidt langt, men jeg har nok bare lige brug for at høre om ikke det lyder til - på dig - at hun er som hun skal være.
Venlig hilsen
Ulla