Brev:
Madplan til 11 mdr gammel baby og vil ikke have skemad
12. juli 2005
Alder:
11 mdr.
Madplan til 11 mdr gammel baby og vil ikke have skemad
Hej
Du giver altid gode råd, også til os, så nu proever vi igen.
Vores nr. 2 er 11 md. gammel, det er ligesom jeg har glemt, at jeg har haft en nr. 1, for jeg husker ikke mere, hvordan vi gjorde det.
Lægen har sagt, at jeg skal gå over til normalt mad og normal mælk. Men det er svært. Om morgenen prøver jeg frugtmos, men det vil han ikke have, kun hvad jeg spiser, yoghurt. Der er jo sukker i. Og så får han en flaske med normalt mælk i 90 ml. Omkring kl. 12 spiser han en frugtmos og kl. 14 en stor flaske mælk, 210 ml. Kl. 18 spiser han varmt, også fra glas af, men det 6. md!!! Jeg har utallige gange prøvet 8. måned. Og forsøgt med rugbrødsmad et par gange. Men han er lidt bange for at sluge det, vi har prøvet det et par gange. Kl. 19.30 sin sidste flaske med grød i.
Jeg vil gerne lave om på det hele, da vi snart skal på ferie. Og det er ikke til at have alt det specielle mad med, samt integrerer ham mere ved bordet. Hvordan og hvor begynder jeg? Hvordan skal planen se ud? Han er stor af sin alder både længde og vægt. Og hvad gør jeg når han strækker armene ud og ikke vil have skemad? Hvad er det signal på?
Han kravler, og sidder fint op af sig selv, trives i det hele taget. Har lige fået 4 tænder, en 5 er på vej. Har haft mange smerter der. Afføring en gang om dagen.
Venlig hilsen
Susanne, Tyskland