Brev:
Sove på maven, 9 mdr.
12. juli 2005
Alder:
9 mdr.
Sove på maven, 9 mdr.
Tak for en supergod brevkasse, som jeg flittigt læser. Jeg har dog ikke haft det store behov for selv at stille spørgsmål de sidste mange måneder (heldigvis :o)
Men nu har vi et problem, som vi ikke helt selv ved hvad vi stiller op med.
Min søn på næsten 9 måneder vender sig i sengen, så han ligger på maven. Men han kan ikke vende sig tilbage ryggen igen.
Her den sidste uges tid har det taget meget lang tid at putte ham, fordi han vender sig hele tiden. Han er glad og ligger som om han øver sig i at kravle. Det er jo også fint nok, men problemet er, at han også gør det om natten, når han ikke er vågen. Tre gange i nat var vi inde og vende ham. Han bliver helt opkogt og svedig når han ligger på maven.
Må han overhovedet ligge på maven, når han ikke kan vende sig igen...? Jeg tænker især meget på det i forbindelse med vuggedød.
I dag har jeg lagt ham i en barnevognssele i sengen, og han er faldet i søvn efter 5 min. Og har selvfølgelig ikke vendt sig. Men jeg er modstander af at han skal spændes fast i sin seng, men jeg synes ikke at der er andre muligheder.....!
Har du nogen råd til hvordan vi ellers kan løse det?
Mange sommervarme hilsner
Tenna og Mathias 9 mdr.