Brev:
Meget stor baby
16. juli 2005
Alder:
1 mdr.
Meget stor baby
Hej
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at du kan hjælpe mig med! Jeg har søgt og søgt på nettet, men kan intet finde!
D. 4/6 fødte jeg på normal vis min 1. datter - fin og velskabt. Men hun var stor - ret stor, fødselsvægten blev 6098 og længden 63 cm, så alle (undtagen moderen) var noget overraskede, især da hun var blevet skudt til ca. 4 kg (og jeg var blevet skannet for hovedstilling så sent som dagen inden). Hun minder nok mest af alt om en tremånedersbaby!!
Mit spørgsmål er nu - hvad kan jeg forvente i fremtiden. Er der sandsynlighed for at hun bliver meget stor (højde og drøjde - jeg er 175, 77kg, og min mand 188, 68kg). Vil hun måske stadig være lidt længere fremme end andre børn - som nu?
Vi er jo selvsagt lidt urolige og har spurgt, JM, børnelæge og Sundhedsplejerske, men ingen af dem har erfaring med så store børn. Hun har kunne fokusere og følge os fra dag 1, pludrer meget nuanceret nu, holder hovedet ret godt når hun ligger på maven og 1. kindtand er begyndt at titte lidt frem - 6-uger gammel.
Har du nogle oplysninger om rekorden (længde og vægt) i Danmark/udlandet for babyer født på normal vis og hvor diabetes ikke er indblandet? Vi er jo selvsagt nysgerrige (og hverken overlægen eller JM havde aldrig hørt eller set noget lignende).
Jeg håber meget at du har tid og mulighed for at besvare mit lange brev, da du snart er sidste mulighed :-/
Med venlig hilsen
Camilla
PS: Dagen efter var jeg "skruk" igen - hvem siger at Oxytocin ikke "hjælper" på hukommelsen (fik det i 12 timer) :-))