Brev:
Vores dreng
17. juli 2005
Alder:
19 mdr.
Vores dreng
Min dreng er snart 19 mdr. og totalt klæber-agtig i denne tid.
Han kan dårligt gå fra det ene værelse til det anden uden at vi skal gå med ham. Lege selv? Niksen, han henter os og trækker os ned på gulvet. Hvor han førhen kunne lege lidt selv skal vi nu HELE tiden være med. Og siger vi nej bliver han ked af det og nogen gange irriteret (selvfølgelig). Så selvom det er dødhyggeligt at sidde 2 granvoksne forældre klemt sammen med ham i hans lille telt og drikke kaffe af hans plastik-stel, så skal der jo laves mad osv. så vi bliver nødt til at sige nej ind i mellem - og har selvfølgelig dårlig samvittighed over det.
Vi har lige haft 3 dejlige ugers ferie sammen med mange oplevelser (har ikke indtrykket af, at det har været for meget for ham), men han er absolut ikke blevet træt af os :-D
Kender du til dette her med at ungerne ikke rigtig kan foretage sig noget alene? Bør vi have dårlig samvittighed over at sige nej til ham - jeg mener - er det en vigtig fase i hans liv vi så ikke vil støtte ham i. Han bør vel også lære, at vi ikke altid kan smide hvad vi har i hænderne og komme springende.
(Måske vil du grine lidt af sidste afsnit, men vi har ingen andre børn og vil jo helst ikke gøre noget som er "forkert") :-D
Måske er han ved at få en hjørnetand så kan det være på grund af ubehag han opfører sig sådan. Han kan mærke noget er forkert og han kan jo ikke rigtig sige hvad det er...? Så i stedet for har han brug for os ved siden af sig hele tiden.
Håber du har et godt råd!