Brev:
Ammes om natten
17. juli 2005
Alder:
10 mdr.
Ammes om natten
Hej Helen
Så har vi igen brug for din hjælp.
Vi skrev til dig for ca 14 dage siden angående vores søn på 10 måneder som stadig blev ammet om natten. Vi valgte at tage en "kold turker" hvor min mand sad hos Noah, når han vågnede om natten - jeg holdt mig langt væk. Det gik faktisk fint i en uges tid, altså han vågnede mange gange, men kunne så falde til ro igen med lidt vand og sin dyne (han bruger ikke sut) jeg ammede ham så ved ca 4/5 tiden, det gjorde at han sov lidt længere.
Vores problem er nu at han lige pludselig er MEGET ked om natten - vågner 4 gange i timen og er utrøstlig. Kan han være sulten, eller er han gået et skridt bagud?
Lidt information om han madrytme:
tidlig morgen: ammes
kl ca 7.30 : havregrød med bær, sveskemos og mælk
kl ca 9.30: yougurt, havrefras og vand
sove
kl ca 11.30: rugbrød, forskelligt grønt og frugt, mælk
kl ca 14: grød og frugt eller bolle med ost og frugt, vand
sove
kl ca 16.15: frugt, kiks, lidt brød og vand
kl ca 18: aftensmad og mælk
kl ca 19.15 ammes
kl ca 20 sove.
Han spiser som regel fint til alle måltider. Hvad kan problemet være og skal vi holde fast i han ikke skal have mad selvom han er meget ked. i nat knurrede hans mave højt!
Hilsen Thomas og Katja