Brev:
Min datter drikker for lidt
25. juli 2005
Alder:
3 mdr.
Min datter drikker for lidt
Hej Helen
Min datter Simone er 3 1/2 måned. Hun er 58,5 cm lang og vejer 5,675 kg. Hun er den sidste måned begyndt at drikke meget mindre og uregelmæssigt. Tiderne imellem hver flaske ligger mellem 1 1/2 - 5 timer. Per gang drikker hun imellem 30 - 130 ml mme fordelt over 7-8 flasker på et døgn. Om dagen drikker hun HØJST 70ml per flaske (hun fortæller tydeligt at hun ikke vil have mere ved at skubbe sin tunge hårdt imod flaskesutten), om aftenen/natten tømmer hun hurtigt en flaske med 130 ml.
Hvordan kan det være at hun drikker så lidt om dagen og så meget om aftenen/natten? Har hun vendt om på dag og nat og i så fald, hvordan kommer vi bedst ud af den situation?
Om natten er hun også begyndt at være vågen 2 efterfølgende timer. Her ligger hun så og pludrer, kikker på sine fingre og små klynker. Hvordan takler vi bedst den situation, vi vil jo selvfølgelig gerne have at hun sover. Det er ikke fordi hun sover for meget om dagen for der sover hun et par gange, men oftest højst 1 time af gangen.
Gennemsit tror jeg ikke, at hun drikker mere end 700 ml mme om dagen. Jeg er bange for at, at det er for lidt. Hvor meget skal en baby mindst drikke per døgn for at vokse og hvor meget skal Simone med hendes vægt drikke per døgn? Hvad kan jeg gøre for at få hende til at drikke mere.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Mange sommerhilsner fra Dorthe