Brev:
Søvn og amning - 7 mdr.
25. juli 2005
Alder:
7 mdr.
Søvn og amning - 7 mdr.
Kære Helen,
Vores søn er nu 7,5 måned gammel og er en glad, aktiv og dejlig dreng med et højt energiniveau, han ligger på alle fire men kan ikke helt kravle endnu og ruller rundt fra mave til ryg og tilbage igen og kan hive sig op og stå i hvad der nu måtte være i nærheden...:o) Han er gået fra 4 lure om dagen til to, hvilket fungerer okay, det er ikke helt regelmæssigt hvornår og hvor lang tid han sover. Han spiser 3 eller 4 måltider om dagen og blir ammet 2-3 gange om dagen, så det er næsten som det skal være.
Vores problem er at han simpelthen sover så uroligt om natten...!!! Han blir' lagt i seng omkring kl. 19-19.30 og vågner sådan cirka hver time, så vil han gerne ha bryst, han plejer at spise men er de sidste par dage begyndt at brug mig som sut, hvis jeg lirker brystet fra ham og giver ham sutten blir han simpelthen så ked af det og er ikke er næsten ikke til at trøste... De fleste gange han vågner skyldes at han vender rundt i søvne, det vil sige han begynder at græde, fordi han ligger på maven og er helt forvirret og ikke rigtig vågen, det gælder både når han ligger i vores seng og i sin egen seng (som vi har fået ham til at sove i langt om længe).
Er det en fase eller hvad tror du...??? Har du evt. nogle gode råd til hvad man kan gøre...??? Efter han er kommet over i sin egen seng, vågner han ikke helt så mange gange men vil stadig ammes 2 gange - han er ved at få en tand, kan det være det...??? Har prøvet at nusse og at det er far som trøster men det hjælper ikke rigtig. Han er også lidt plaget af tørhed i næsen, hvad kan det skyldes og kan man gøre noget ved det...???
Han er også begyndt at ligge og rulle rundt når man går med han i klapvognen, han vil helst ikke sidde eller ligge men rulle rundt og når han så kommer om på maven, ja så piver han, det blir nogle lange gå-ture med en rullende baby....
Håber du kan hjælpe med lidt råd og vejledning.
Mange hilsener og fortsat god sommer
Den rullende baby's mor