Brev:
Sovevaner 6½ mdr
25. juli 2005
Alder:
6 mdr.
Sovevaner 6½ mdr
Hej igen,
Alfred er nu blevet 6½ mdr og der er ingen problemer (Efter vi proppede MME2) med at putte ham om aftenen. Han bliver puttet mellem 20 og 21. Han sover så til ca midnat, hvor han får en flaske, falder i søvn igen og sover til ca 7-8.
I løbet af en dag får han 3-4 flasker MME (200ml), 1 portion grød, 1 portion grøntsagsmos og en gang færdiglavet babymad på glas. Han får som regel lidt frugtmos til dessert om aftenen. Og bliver tilbudt vand ved alle skemåltiderne.
Men han sover meget i løbet af dagen. I forrige uge var vi på ferie i Sverige, langt ude på landet og den friske landluft gjorde ham træt. Om dagen var han max. vågen en time ad gangen, blev så puttet og sove 1-2 timer. Og det er fortsat efter at vi er kommet hjem. Vi putter ham, når han begynder at gnide sig i øjenene.
Det med at han sover så meget, er det en fase han skal igennem? Han er frisk nok når han er vågen. Der bliver leget og han ruller fra side til side og er begyndt at trække knæene op under sig når han ligger på maven.
Og hvornår skal vi prøve at indføre to middagslure? Kan se af andre indlæg at du foreslår omkring 7 mdrs alder, men Alfred skal først begynde i vuggestue til December, så skal vi vente lidt?
De sidste par dage er Alfred begyndt at blive rigtig hidsig. Han piver (som en lille hundehvalp ;-)) for det mindste (især hvis det ikke går efter hans hoved, ikke kan nå legetøjet) og når han får skemad bliver han utilfreds og hyler. Han vil tilsyneladende kun have mælk, for lige så snart han har fået mælken er han en glad dreng igen. Men han kan jo ikke leve af mælk alene.
Er det et af de berømte udviklingstrin han er nået til? Og hvordan viser de sig og hvornår (alderstrin) kommer de?
Og har de sovevaner jeg har beskrevet også noget med udviklingstrinnene at gøre?
Endnu en gang tak for en super hjemmeside og brevkasse
Mai-Brit