Svar: Skade på tænder efter fald
25. juli 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Lise
Jeg tror ikke du skal være nervøs. En hævet læbe hører med til livet, når man begynder at bevæge sig ud i verden på egne ben (eller knæ). Det gør ofte mere ondt på forældrene end på barnet:o)
Jeg synes det er sjældent at tænderne tager voldsom skade. Man kan godt møde børn som har tabt en af deres mælketænder eller hvor man kan se at mælketænderne er blevet blå efter slag, men jeg synes det er sjældent at de blivende tænder så har taget skader heraf.
Jeg tror som sagt ikke at du skal være nervøs. Men du kan jo altid ringe til børnetandplejen, hvis du gerne vil være ekstra sikker.
Rigtig meget held og lykke med krudtuglen fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske