Brev:
Start i vuggestue og vågner om natten
25. juli 2005
Alder:
10 mdr.
Start i vuggestue og vågner om natten
Hej Helen
Efter dit sidste råd til mig vedr. at stoppe med de natlige flasker om natten, er min datter på 10 måneder begyndt at sove igennem. Dvs. indtil hun startede i vuggestue for 2 uger siden. Nu er hun igen begyndt at vågne om natten og ligge og rode rundt i sengen, gerne et stykke tid. Hun får dog ingen flaske, kun lidt vand.
Hun vågner også tidligere om morgenen. Det medfører at hun ret hurtigt bliver træt efter at vi er stået op(ca. 5.30-6.) Hun sover 3 gange om dagen; før hun kommer i vuggestue, til middag og en eftermiddagslur. I alt ca. 2-3 timers søvn om dagen. Om natten er det fra kl. 20 til kl. 2-3 og så op kl. 5.30. Jeg undrer mig meget over, hvad der får hende til at vågne om natten, kan det være bearbejdelse af indtryk? Det sker også i weekenden!!!
Vedr. kost spiser hun meget forskelligt fra dag til dag, nogle gange meget og andre gange lidt. Hun bliver dog tilbud mad ofte, men er begyndt at spytte det ud igen. Hun er stadig meget glad for de 3 flasker hun får i løbet af dagen, så hvordan får vi hende vænnet fra dem?
På forhånd tak!!