Svar: Tænderskærende
25. juli 2005
Alder:
11 mdr.
Kære Lene og Maja
Tillykke med de fine bisser:o)
Ja det er simpelthen en forfærdelig lyd, når de begynder at skære tænder, men det hører også udviklingen til. Du kan prøve at stoppe hende, evt. tilbyde hende noget at bide i, så hun afledes og glemmer det for en tid. Heldigvis plejer det kun at være i en periode og tænderne tager normalt ikke skade af dette.
Hvis Maja fortsætter med at skære tænder, så kan du kontakte børnetandplejen. Men hun skal så vidt jeg ved skære tænder i lang tid for at de skades og man vil gøre noget ved det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske