Svar: Putningen kokser
25. juli 2005
Alder:
10 mdr.
Kære Annette
Det lyder umiddelbart som om at Jaspar er bund ulykkelig og derfor er det synd at lade ham ligge alene. Kan I på nogen måde betrygge ham ved at sidde ved siden af ham, eller tilbyde ham en madras på gulvet i soveværelset eller lignende.
Jeg ved at I har prøve meget og I er også nået meget langt. I skal naturligvis ikke begynde at sidde og hoppe med ham igen, men kan I være der eller kan han være hos jer. Kan han evt. være lidt længere tid i stuen og falde til ro der, for herefter at blive puttet.
Det lyder som om at optakten til putningen nu allerede er nok til at han bliver ulykkelig. Der sker et eller andet som trikker det hele. Måske kunne I derfor prøve at lade ham være. I skal ikke lege og han skal ikke rende rundt, men sidde hos jer med sin dyne, falde helt til ro.
Prøv lige i en periode at opgive tanken om at han SKAL, prøv bare at lade ham være, være hos jer.
Håber du forstår hvad jeg mener og held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske