Brev:
Nattesøvn og amning 6 mdr
26. juli 2005
Alder:
6 mdr.
Nattesøvn og amning 6 mdr
Hej Helen
Indtil for godt en uge siden sov vores datter på knap 6 mdr. fint om natten. Hun sov fra ca 21-22 til kl. 5-6 uden at skulle have mad og hvis hun vågnede faldt hun hurtigt i søvn, når jeg gav hende sutten. Hun blev så ammet når hun vågnede om morgenen og sov så igen 2-3 timer. Herefter sov hun kun ca en halv time 3 gange i løbet af dagen. Omkring frokost fik hun pasta med broccoli om eftermiddagen, hirsegrød med æble og til aftensmad kartoffelmos med gulerod. Til disse måltider fik hun vand af kop.
Problemet startede så da hun for lidt over en uge siden blev syg med 3 dagsfeber. Mens hun var syg, ville hun kun ammes. Efter at feberen var forsvundet ville hun stadig kun mest have bryst, hun spiste dog ikke særlig meget, og hun var meget træt om dagen. Hun kunne maks holde sig vågen i 2 timer og sov så 1-2 timer. Om natten vågnede hun ca hver 2 til 3 time og ville have mad.
Nu er vi så kommet dertil hvor hun har fået sin appetit igen. Om formiddagen spiser hun hirsegrød, til frokost pasta, eftermiddag hirsegrød eller frugtmos og aften kartoffelmos. Inden hun skal sove om aftenen bliver hun ammet og enkelte gange i løbet af dagen. Hendes sovevaner fra hun var syg har hun beholdt, hun er stadig meget træt om dagen og sover meget. Hun går i seng mellem 20 og 21 og sover til ca 24, hvor hun vågner og græder helt vildt. Jeg har prøvet med sutten og ligget og sagt ssyy til hende, men det hjælper først når hun bliver ammet igen. Hun falder hurtigt i søvn igen sover 3-4 timer og så sker det samme igen. Hun er begyndt at møve sig rundt i sengen og vågner, når hun ligger meget dårligt. Jeg har prøvet at ligge hende rigtigt igen, givet hende sutten og sagt ssyy, men det hjælper ikke.
Nu er mit spørgsmål så, om jeg kan vænne hende af med at vågne så meget om natten. Indtil hun vågner rigtigt efter ca 4 timer ligger hun og klynker og små piver. Hun sover dog. Giver jeg hende nok at spise? Hun spiser en dl grød eller mos i løbet af dagen og lidt mere kartoffelmos. Hun bliver ammet i løbet af dagen inden hun skal sove. Hun er ca. 70 lang og vejer lidt over 7 kg.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Anette