Brev:
Knopper i ansigtet - 6 mdr.
10. august 2005
Alder:
6 mdr.
Knopper i ansigtet - 6 mdr.
Hej Helen,
Min datter er nu næsten 6½ måned gammel, og trives storartet. Hun spiser godt, tager på i vægt, og er i øvrigt ikke til at styre på 10 tønder land... ruller og ruller derhen hvor hun vil...
Allerede da hun var et par måneder gammel begyndte hun desværre at få børneeksem over hele kroppen - ikke den store overraskelse, for jeg havde det også som baby. Efter et stykke tid fandt jeg en rigtig god naturklinik her i Madrid, hvor jeg bor, hvor de satte hende i en behandling, der omfattede bl.a. afvaskninger i urteekstrakter og mudderbad (!!!) over hele kroppen...! Omfattende og ret underlig behandling af en lille baby, men allerede efter en uge var hendes hud igen som ny, så det var det værd!
Vi giver hende stadig mudderbad i ny og næ - tilsammen med alt det andet - for eksemen kommer snigende hver gang vi tror at nu har vi fået bugt med den.
På det seneste har jeg dog lagt mærke til at hun også har knopper i ansigtet, og jeg er i tvivl om det kan være børneeksem der også. Kan børn godt få børneeksem i ansigtet? Og bør jeg behandle det? Mudder-behandlingen jeg bruger er ikke skrap mod huden på nogen måde, men jeg ville da synes at det var meget synd at skulle smøre hende ind i mudder i ansigtet også...
Hilsen Mette