Brev:
Natteroderi - 5 mdr.
10. august 2005
Alder:
5 mdr.
Natteroderi - 5 mdr.
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet vedr. min søns spise- og søvnmønster og har med held fået etableret en god dagsrytme. Han er snart 5 mdr gammel og hans dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 6.00 vågner og får 150 Ml MME
kl. 7.00 står op
kl. 9.00 spiser 150 ml MME og sover derefter ca. 1 time
kl. 11.30 spiser en god portion risgrød med lidt frugtmos
kl. 12.00 sover ca. 2 - 2,5 time
kl. 15.00 spiser 150 ml MME
kl. 17.00 spiser grøntsagsmos
kl. 20.00 spiser 200 ml MME og bliver lagt i seng
Herefter er der ikke rigtig nogen rytme. Nogen gange giver vi ham en flaske når vi går i seng kl. 23 men ofte gider han slet ikke at spise på dette tidspunkt, men kan så vågne et par timer efter hvor han tilbydes mad igen og sådan fortsætter det hele natten. Vores problem er at han vågner mange gange i løbet af natten og vi har nu fundet ud af at det ikke hænger sammen med sult - ofte spiser han stort set ingenting i løbet af natten men vågner bare mange gange. ca. hver anden time.
Han er meget glad for sin sut og måske vågner han fordi han har tabt den, men han bliver bare så ked af det hvis han ikke får den når han vågner. Han ligger i sin tremmeseng lige ved siden af mig og vi har taget sidestykket af så jeg lige kan stikke en hånd ned til ham. Vi har prøvet at lade ham sove på sit eget værelse men det blev simpelthen for meget renderi. Vi har også prøvet bare at lade ham klynke/græde for at se om han selv kunne falde til ro, men det resulterer bare i at han bliver meget ked af det og er svær at få til at falde til ro.
Om natten falder han som regel til ro hvis han kommer op i vores seng, men vi synes det kniber med pladsen og på den måde sover mor og far ikke særlig godt. Når han sover om dagen vågner han hver gang der er gået 45 min, men skal så bare have sutten og køres lidt. Det lader til at han har meget brug for at vide at vi er der... Hvordan lærer vi ham at sove bedre.
Mange hilsner
Sally