Brev:
Ferie fra dagplejen
11. august 2005
Alder:
10 mdr.
Ferie fra dagplejen
Kære Helen
Min datter Freja på knap 10 mdr. startede sidste mandag i privat dagpleje. Én fra min mødregruppe passer hende og sit eget barn - og det går over al forventning. Freja er tydeligt tilpas med ordningen - og det andet barn er efterhånden også ved at acceptere at skulle dele sin mor :-)
Freja spiser og sover regelmæssigt og er meget glad for at være der. Vi har lavet en blid indkøring med kun en time el to de første dage, og nu er hun der fra 8.30 til ca 14 - når hun er vågnet fra sin middagslur og har fået frokost. Selvom jeg arbejder meget uregelmæssigt i øjeblikket (dog senest til kl 14) har vi besluttet at børnenes rytme skal være helt fast.
Det ser ud til at fungere, der har hvert fald ikke været noget vrøvl - endnu :-)
Næste weekend har jeg imidlertid mulighed for at tage en uge til Jylland og besøge mine forældre (sammen med Freja), men er lidt i tvivl om, om det er en dum idé allerede at tage hende en hel uge ud af dagplejen, når nu det kører så godt. Hun har til den tid kun været der 14 dage... Jeg vil nødig tage afsted, hvis det betyder, at hun får svært ved igen at skulle omstille sig.
Derudover vil jeg lige høre dig, hvor længe du mener, det er rigmeligt at hun (og barnet hun bliver passet hos) sover tre gange i løbet af dagen? De har tydeligvis brug for det lige nu, da de begge hurtigt bliver meget trætte pga. alt det nye der sker. Det fungerer fint lige nu at Freja får en lille lur på vej derover i klapvognen, sover til middag dér og får en eftermiddagslur efter vi er kommet hjem, men med tiden skal vi jo ha lavet rytmen om, så det kun er to gange om dagen.
Hvordan foreslår du vi kunne gøre det?
På forhånd tak for hjælpen :-)
Med venlig hilsen
Ditte