Brev:
Vægt og vægtøgning
12. august 2005
Alder:
2 mdr.
Vægt og vægtøgning
Hej Net-sundhedsplejerske,
Jeg har et spørgsmål vedr. min piges vægt.
Min datter vejede 3,34 ved fødslen og var 49 cm; blev født ved planlagt kejsersnit 14 dage før termin. Tre uger efter fødslen vejede hun 3,69 kg og var 53 cm. Nu 7 uger efter fødslen vejer hun 4,55 og er 57 cm.
Jeg har været ind på siden høje/vægt 45-103,5 cm for beregne min datters vægt og længde; der står der at hun ligger mellem 3-5 % percentilen - hvilket er fint, eller? Jeg har også placeret hende på højde/vægt 0-36 mdr. her ligger hun noget under kurverne. Kan du fortælle mig, om min datter vejer det hun skal i hht. hendes alder?
Med venlig hilsen
Charlotte