Brev:
Jalousi? - 14 mdr.
16. september 2003
Alder:
14 mdr.
Jalousi? - 14 mdr.
Min datter på 14 måneder er ikke meget for, at hendes far og jeg holder om hinanden, giver hinanden et kys, aer hinandens hånd eller lignende kærtegn, når hun er til stede.
Vi er lidt i tvivl om, hvordan vi skal takle hendes protest (hun brokker sig og markerer tydeligt at det vil hun ikke have). Nogle gange fortsætter vi med at holde hinanden i hånden og så dør hendes protester ud (andre gange gør de ikke), og nogle gange slipper vi hinanden for hendes skyld.
Vi synes egentlig ikke, at hun skal have lov til at sætte dagsordenen for om hendes far og jeg må have lov til at nusse hinanden lidt, men er også godt klar over, at hun måske kan føle sig udenfor (og så tager vi også hende i hånden). Jeg vil lige pointere, at det jeg taler om, er kærlige kærtegn uden seksuelle motiver.
Samtidig med at hun ikke skal bestemme om hendes far og jeg skal holde hinanden i hånden, når vi går tur, vil vi dog også gerne tage hensyn til hende og kunne i den forbindelse bruge et godt råd.
Mange tak for hjælpen.