Svar: Mad 5 mdr.
16. august 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Marie-Louise
Planen for dagen ser umiddelbart fin ud. Det lyder sandsynligt at du skal prøve i en periode at give din datter lidt mere ensformig mad, således at hun når hun er 6 mdr igen er parat til nye smagsoplevelser.
Fra 6 mdr´s alderen kan hun begynde at få lidt kogt kød og fisk samt få lidt sødmælk af kop.
Hendes manglende madlyst kan også skyldes at hun måske er ved at få en tand, eller at hun måske har lyst til også selv at få lov til at sidde med lidt mad i hånden. Prøv f.eks. at give hende en gulerod eller en brødskorpe, som hun kan sidde med.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske