Brev:
Pillefinger på 15 mdr.
19. august 2005
Alder:
15 mdr.
Pillefinger på 15 mdr.
Min datter er nu 15 mdr og er i fuld gang med at prøve grænser og piller ved alt hun kan komme i kontakt med og selvfølgelig helst det hun ikke må. Bla. komfuret, hun kan nu nå knapperne og syntes de er meget spændende at dreje på for det gør mor og far osse:-) Hun får et Nej og en lille forklaring på hvorfor og så fjerner vi hende. (og hun bliver ved flere gange efter).
Når det er noget der er virkelig spændende som dette så bliver hun jo selvfølgelig meget ked af det bagefter. Hvordan takler jeg det?
Hvis jeg gi'r jeg mig hen til hende med det samme, føler jeg at "nåh mor mente det ikke alligevel", (hvis du forstår), men samtidig føler jeg heller ikke jeg bare kan lade hende græde mens hun klamrer sig til benet og kigger op med sine ulykkelige øjne... Hun er ret god til at græde (eller prøve) for at få sin vilje og jeg er bange for, at vi måske har været for nemme og at hun nu har luret den af, men hvordan håndtere vi sådan en situation? Hvor længe skal man lade hende være/græde?
Du har tidligere skrevet til mig at nysgerigheden tit vinder over Nej'et og det ser vi ret tit:-) Men den med ikke at gi efter, den syntes jeg er svær:-)
Håber du har lidt gode råd.
Mange hilsner fra Camilla