Brev:
Føler mig utilstrækkelig
19. august 2005
Alder:
12 mdr.
Føler mig utilstrækkelig
Kære Helen
Måske er der masser af andre mødre, og fædre for den sags skyld, der oplever det samme som jeg, men indimellem føler jeg mig så magteløs og utilstrækkelig.
Vores søn er lige fyldt et år. Han havde en lidt hård start på livet, græd og græd de første 3 måneder, og det var ved at ødelægge mig helt. Jeg kom igennem det, men smagte lige kanten af en fødselsdepression, om man så må sige.
Jeg tror ikke jeg helt lærte hvordan jeg skulle takle gråden på en ordentlig måde, og måske forfølger det mig nu?!
I bund og grund er han en fantastisk lille dreng. Meget fysisk og stor udfordring for personalet i vuggestuen. Har et godt glimt i øjet...en lille ræv bag øret. Der er masser af fis og ballade og ballade i knægten.
Han har et voldsomt temperament, og jeg synes tilstadighed at han klynker og græder meget. Han er ikke en putte-dreng, har aldrig kunne lide at blive holdt om, heller ikke da han var spæd (øv), og vil heller ikke holdes om når han har slået sig, og jeg vil trøste ham.
Han virker ofte dybt fustreret og det forstærkes helt sikkert af at jeg bliver ligeså fustreret!
Måske keder han sig, måske noget andent, men han virker grund-utilfreds,og hans konstante klynken virker som en dryppende vandhane på mig!
Jeg kan slet ikke finde ud hvordan jeg skal favne ham, og møde ham på hans præmisser, og jeg er nået dertil hvor jeg tilsidst bryder helt sammen.
Jeg savner simpelthen at have bedre kontakt med ham.
Håber du kan give mig nogle gode råd, der måske kan sparke mig i den rigtige retning. Eller bare i en retning.