Brev:
Kur mod vanebetinget afbrudt søvn
23. august 2005
Alder:
5 mdr.
Kur mod vanebetinget afbrudt søvn
Hej Helen,
Ja så er jeg her igen. Vi står i den situation at vi har brug for en kur mod vanebetinget afbrudt søvn. William er nu 5 måneder og sover stadig meget dårligt om natten. Han spiser godt om dagen og vejer 8,4 kg. Vi er holdt op med at tilbyde ham mad om natten da vi kunne konstatere at det ikke var det han efterspurgte. Han får mad ved 5-6 tiden om morgenen.
Problemet er at han vågner mange gange og vil have sin sut - så han har vist det man kalder vanebetinget afbrudt søvn. Han vågner på de samme tidspunkter hver nat og klynker indtil han får sutten. Pt ligger mor på spring med benet ude af sengen bare for at få noget nattero, men jeg er godt klar over at vi må tage kampen op, for det ændrer sig nok ikke af sig selv og vi er alle meget trætte.
Tricket med stofbleen hjælper ikke. Har du et godt råd? Skal vi bare tage en kur hvor vi nægter ham sutten og så må han græde eller er der andre måder?
Hilsen
Sally