Svar: Kur mod vanebetinget afbrudt søvn
23. august 2005
Alder:
5 mdr.
Kære Sally
Lige umiddelbart tænker jeg at det er fint at du kan give din dreng mad ved 5-6 tiden om morgenen, men hvad tid får han så mad om aftenen? Måske gør du det allerede, men det kan være en god idé at give ham mad sen aften altså mellem 22-24, når han ikke er ældre end 5 mdr gammel. Du skal jo være helt sikker på at han ikke vågner fordi han er sulten.
Dernæst tænker jeg at han jo stadig er en lille dreng og han kan godt have behov for sin sut om natten. Ikke sådan at du skal putte den i munden, hver gang den tabes, hver anden gang
kan du måske nøjes med et sagte "sssyyy" og en beroligende hånd.
Jeg tror at tiden umiddelbart vil arbejde for jer. Lige nu skal du gøre tingene, så der er ro for jer alle om natten. Han skal være betydeligt ældre før han selv kan finde sin sut om natten, men lige nu har han tilsyneladende behov for den og det er vigtigere at skabe ro, end at han skal græde.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske