Svar: Hvordan giver jeg bedst jern?
17. september 2003
Alder:
6 mdr.
Kære Ulla
Der er ingen problemer med at blande jern i maden om aftenen. Jeg går ud fra, at grunden til at din sundhedsplejerske har anbefalet juice, skyldes at det kan have en positiv indflydelse på optagelsen af jernet, men du kan lige så godt komme jernet i mosen.
Jeg vil dog ikke anbefale dig at komme det i første skefuld, da jern dråber har en metallisk og grim smag (smag selv) og du risikerer derved at din datter afviser mosen, hvilket jo ikke var hensigten, så vent til hun er godt i gang med måltidet.
Dråberne kan dog også gives sammen med lidt mælk (brystmælk/erstatning) på en ske.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske