Brev:
Ny vuggestue
28. august 2005
Alder:
2 år, 2 mdr.
Ny vuggestue
Hej Helen
Jeg har fundet en super vuggestue til min søn lige ved siden af det hus vi flytter til i november. Det er en blanding mellem vuggestue og dagpleje, med kun 7 børn, hvilket passer hans temperamemt meget bedre end den normale vuggestue han går i nu - som jeg i øvrigt er meget tilfreds med og som han har været glad for, sådan on/off.
Han er altid lidt trykket når jeg afleverer, nok mest fordi der er så mange børn. Han er ikke så god til børn på hans egen alder eller mindre...
Vi har flere gange været ude og lege i den nye vuggestue og han er VILD med at være der. Vil slet ikke hjem igen. Han er også allerede glad for de 4 pædagoger der arbejder der og vi er selv meget begejstrede for det hele.
Nu har han været hjemme hele august måned, hvor han også har fået en lillesøster. Hans vuggestue har nemlig haft lukket. Den starter igen d. 1. og jeg er så småt begyndt at tale med ham om at han snart skal derned igen.
Han bliver meget ked af det og vil bare helst ikke afsted.... det er vel meget naturligt efter en måned hjemme, men når jeg spørger om han gerne vil ud i den anden vuggestue, hvor jeg så nævner navnene på de pædagoger der er der (så han er klar over hvor det er) siger han at der vil han gerne ud.....
Nu er det sådan at jeg aller helst så at han skulle starte direkte i den nye vuggestue her 1. september, fordi han nu har holdt så lang en pause hjemme. Så virker det naturligt at starte et nyt sted. Nu skal vi istedet "køre ham ind" igen i den gamle vuggesstue, og så flytte ham i midt/slut november, hvor vi flytter.
Den nye vuggestue ligger en lille time væk fra hvor vi bor nu, men nu er der kommet en vej der gør at turen kan tages på 30-35 minutter. Jeg er derfor fristet til at starte ham i den nye vuggestue alligevel, selvom det betyder lang transport, med et spædbarn i bilen også.
Min mand er dog ikke enig, han siger det bliver for besværligt osv... Men når jeg så hører min lille dreng sige fra overfor den store vuggestue allerede nu... og tænker på alle de skift og forandringer der er sket/kommer til at ske for ham (lillesøster ankommet, pludselig hjemme en hel måned, ny vuggestue, nyt hus) så mener jeg at det vil være mest skånsomt for ham at starte det nye sted nu...
Hvad mener du?
Vi overtager huset 1. oktober og skal herefter derud hele tiden for at sætte i stand og kan derfor nemt sætte knægten af: Han er så kun hjemme hver anden uge, så når han arbejder de andre uger, skal jeg kører med 2 unger frem og tilbage (han skal gå der fra 9-15), men det har jeg ikke noget imod, hvis det kan spare ham for nogle kvaler... Og hvis han nu ikke er rigtig glad for sin nuværende vuggestue....han virker nu glad nok når jeg henter ham, men om morgenen er han stadig ked af det, selvom han startede for 1 år siden... øv...
Knus fra Iben