Brev:
Når mælken løber til - igen og igen
28. august 2005
Alder:
1 mdr.
Når mælken løber til - igen og igen
Hej Helen
Jeg har utrolig meget mælk... så min stakkels pige er ved at kløjs i det når hun tager hul på et bryst.
Jeg er i tvivl om hvor længe hun skal spise ved hvert bryst for at få den tykke mælk med. De bliver nemlig aldrig tømt - jeg ved godt at man ikke kan tømme et bryst som sådan, men hos mig løber mælken bare til igen mens hun spiser...
Hvis jeg f.eks. ammer i 10 min. og så tager en bøvsepause og et bleskift - og så lægger hende til igen ved samme bryst - så løber der igen mælk til, selvom det langtfra var tømt. Kommer den ny-tilløbne mælk så "bagved" den mælk der i forvejen var i brystet? Altså så hun får den tykke mælk og så først senere kommer til den nye tynde mælk? Eller blander det hele sig derinde så mælken bliver tyndet op?
Og hvis hun em aften har spist meget fra begge bryster, så de begge virker slappe og ikke har fået pause, ja, så løber mælken bare til igen mens hun sutter. Er det så tynd mælk der kommer der?
Håber du kan finde ud af hvad det er jeg spørger om :-) Det der med at de tømmer det ene bryst og så evt. tager toppen af det andet, det er svært at styre, når mælken bare løber til og løber til, sådan løbende... Og den med pauserne for at samle energi og appetit til at gøre måltiden færdigt er også lidt forvirrende, for så er det som om måltidet starter forfra fordi der løber ny mælk til... Altså: Hvornår kan jeg regner mit bryst for "tømt" så hun kan spise lidt af det andet?
Mhmmm, meget forvirrende....
Hej fra Iben med mælk nok til et fodboldhold :-)