Brev:
Søvn eller mangel på samme - 5 mdr.
30. august 2005
Alder:
5 mdr.
Søvn eller mangel på samme - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg er mor til to dejlige drenge på 5 måneder. Jeg ammer stadig, og så får de flaske bagefter, for at være sikker på at de er mætte. De er begyndt at få grød for 14 dage siden; og det går godt. Oliver sover igennem, og han har gjort det, siden han var 2 3/4 måned. Magnus sov også igennem, men kun 1 måneds tid, og nu spiser han ved mig 2 - 3 gange om natten. (Før de sov igennem spiste de 1 gang)
Det er en rigtig rodet nat vi har, 2-3 gange mad, falder i søvn, jeg lægger ham over i hans egen seng, men så kan han vågne 10 minutter efter, græder og jeg aer på kind og giver sut, det er ikke nok og for at han ikke vækker Oliver, tager jeg ham over i vores seng. Så prøver jeg som regel at lægge ham tilbage i egen seng, hvilket ikke altid lykkes. Han sover max 1 - 2 timer ad gangen, så vi er ikke helt friske om morgenen.
Dagsrytme:
6.15 - 6.30 Ammes
8.15 Risgrød
8.40 - 10.30 Sover
11.00 Ammes + flaske 125 ml som de deler
13.30 - 14.30 Sover
14.30 Ammes + flaske 165 ml som de deler
17.00 - 17.30 Risgrød med gulerod
20.00 Ammes + flaske 165 ml hver
20.30 Sover
Jeg giver jo flaske efter amning for at være sikker på at de er mætte. Men efter jeg er begyndt at giver grød, laver jeg faktisk to flasker mindre på en dag, og jeg synes at jeg har mere mælk.
Jeg har prøvet med majsvælling til natten, det vil han ikke have, nu er jeg ved at afprøve hirsevælling.
Så hvad er det egentlig jeg spør`om: Ja, hvad er det der gør at han ikke sover om natten og spiser 2 - 3 gange.
Er det fordi han ikke får nok om dagen eller hvad? Han er en glad, nysgerrig og kvik dreng. Godt råd modtages gerne.
Hilsen skytten