Svar: Er vi startet for tidligt med skemad?
17. september 2003
Alder:
5 mdr.
Kære Stenbuk
Selv om man er tvilling kan man godt være meget forskellig og hvor den ene er parat, er den anden det måske ikke. De behøver jo heller ikke nødvendigvis at følges ad.
Jeg synes at du skal fortsætte med at give begge piger grød, for det lyder som om de begge er interesseret, men bare bruger forskellig tid til det. Har du mulighed for, at de i en periode ikke får maden samtidig? Så kan du evt. give hende der gerne vil mad først, så hun er mæt og tilfreds og så bruge lidt ekstra tid på den anden, da hun har brug for det.
Du må regne med at der i en periode vil være forskel. Det kan også godt være at den ene vil kunne gå over til grøntsagsmos, rugbrød osv. før den anden og den forskellighed skal der være plads til. Til gengæld kan det så være at den anden er hurtigere til at kravle eller gå.
Held og lykke med dem
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske