Brev:
Sulten og sover mere
1. september 2005
Alder:
12 mdr.
Sulten og sover mere
Hej Helen
Måske er det helt i den forventede retning, men jeg har bemærket nogle store forandringer hos Maja.
Det første er faktisk en dejlig udvikling... hun sover enormt meget. 3-3½ time i løbet af dagen fordelt på 1-2 lure. Går dødtræt i seng om aftenen kl 19 og står op igen mellem 6 og 7. Ialt godt 14 timer.
Det andet jeg har bemærket er at hun spiser enormt meget - ja nærmest sluger sin mad. Hun virker konstant sulten og kan faktisk spise non-stop fra hun kommer hjem fra vuggestue til hun går i seng (hun spiser også godt i vuggestuen siger de).
Hendes eftermiddag ser ud som følger:
kl 16 Frugt når vi er kommet hjem
kl 17: hun spiser af de grøntsager jeg har gang i til madlavningen. (agurkestave/peberfrugt mv.).
kl 17.30: Til selve måltidet skovler hun maden ind, meget koncentreret og igår spiste hun f.eks. en kæmpe portion ris, 3 stk kyllinginderfilet, samt grøntsager (ikke så mange)
18.45: 1 stk rugbrød i yoghurt (hun spiser det hele og meget hurtigt) Jeg er begyndt at give hende dette igen fordi hun vågnede tidligt og var MEGET sulten.
Kl 6: vågner og piler direkt ud i køkkenet og henter cornflakes frem. (hun spiser normalt morgenmad i vuggestuen, men hun ville gerne spise med det samme)
Mit spørgsmål er: i hendes alder regulerer hun så stadig selv sit indtag eller er hun ved at sætte forbruget for meget op? (Hun er 13 mdr, ca 80 cm og vejer ca. 10 kg og hun både går og løber). Det her med at hun sluger maden som om hun var i nød, kan jeg på nogen måde lære hende at smage lidt på maden, og sætte tempoet lidt ned - eller er det også noget der kommer?
Sluttelig er hun jo ellers en dejligt pige der efterligner os verbalt det bedste hun kan, hun løbe/går helt ubesværet og er MEGET sikker på hvad hun vil og ikke bange for at sige det (Læs: lunten er noget kort ind imellem.... ).
Mange hilsner
Lene og Maja