Svar: Sulten og sover mere
1. september 2005
Alder:
12 mdr.
Kære Lene og Maja
Ja hvad er for meget og forlidt?;o)
Det lyder rigtig godt at hun spiser og er kommet ind i så god en rytme. Det skal du kun være glad for.
Det lyder godt at hun endnu ikke er blevet selektiv i sine madvaner og det tyder på at I har haft en rigtig fin overgangsperiode.
Omkring hendes indtag tror jeg derfor ikke du skal bekymre dig, bare glæde dig over at hun spiser og nyder dette så meget at hun selv henter maden. Glæden over at være nået til en alder, hvor man også selv kan deltage på denne måde er jo også stor for Maja.
Hun regulerer fortsat fint selv, sålænge det er sunde ting hun spiser. Slik, saft og andre søde ting, må du hjælpe hende med at regulere, så det ikke kommer til at fylde for meget, men sund mad skal hun have lov til at spise.
Fortsæt endelig den gode udvikling og nyd at hun har vilje, det er faktisk en meget god egenskab at være i besiddelse af:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske