Brev:
Voksenmad?
1. september 2005
Alder:
7 mdr.
Voksenmad?
Hej Helen...
Først, tak for en rigtig god brevkase, jeg har meget glæde af alle de svar du sidder og skriver. Det må da egentlig tage mange timer...fuldtidsjob : )
Kort fortalt Emma er 7 mdr. nu og jeg kæmper stadigvæk med at få hende til at spise, havregrød eller øllebrød om morgenen. Frokost kan være hjemmelavet grøntsagsmos og om aftenen er jeg altså begyndt at give hende det vi spiser. Selvfølgelig bare i blended form. Er meget glad for spaghettisovs og pasta. Spiste også en fiskefrikadelle med velbehag, hvor vi to timer efter fik et grimt anfald af nældefeber. Så hvordan med kød? Vi bor pt. i England og jeg er ikke så vild med kvaliteten af kødet herovre.
Men, men men...kan jeg virkelig gi hende det vi spiser nu? Hun har 3 bisser nu og drikker fint af kop. Hun vil dog allerhelst amme, gerne 4-5 gange om dagen. Så spørger jeg, kan hun stadigvæk nøjes med mest af mit mælk? Synes hendes energi niveau har været lidt lavt på det sidste. Hvis vi lige ser bort fra en træls forkølelse. Normalt er hun en frisk og glad pige.
Hun lider meget af børneeksem og har lige fået nældefeber med på sin liste også, træls, synes det hele kommer på engang. Så hvordan skal vi forholde os til mælkeprodukter, fisk osv. Er det bedst at vente til hun er et år? Hvordan med jerndråber? gir hende dem på en ske, fordi hun ikk altid spiser op, faktisk kun 5-6 skefulde.
Glæder mig til at høre dit svar..
Med venlig hilsen
Emma og Louise