Brev:
Søvn baby 6 mdr.
27. januar 2021
Alder:
6 mdr.
Søvn baby 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter på 6 mdr., som sover rigtig dårligt om natten. Det har hun altid gjort.
Vi har en rolig aftenrutine med bad en time inden sengetid og efter bad vil hun gerne være på armen, hvor vi får ro på kroppen, synger lidt og bare er sammen.
Hun får flaske kl. 20, og herefter puttes hun i egen seng med sin bamse.
Hver nat er hun vågen mellem 10-20 gange. Hun er ikke ked af det, men er bare vågen, urolig og vil gerne lege/ svinge med bamse, arme og ben. Hver nat er hun HELT vågen 1,5-2 timer foruden alle de korte opvågninger.
Jeg forsøger ikke at tage hende op, medmindre hun er ked af det. Jeg sidder derfor ved sengekanten og holder en hånd på skulder og lænd (hun sover altid på siden)
Vi har prøvet med en tyngdedyne i en længere periode, men det havde ingen effekt.
Jeg har prøvet at tape vinduerne til, for at der var absolut HELT mørkt i soveværelset, uden effekt.
Jeg har prøvet at tage hende over i min seng, uden effekt.
Jeg har prøvet at give grød en time inden sengetid, uden effekt,
Ligesom det også er prøvet at give hende flere ml. I flasken inden sengetid og i natteflasken.
Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg bare skal lade hende ligge i sengen og “lege” indtil hun falder i søvn igen. Jeg er selv bange for om hun så vænner sig til, at sengen er en legeplads.
Eller om jeg skal blive ved med bare at holde hænderne på hende,
For at hjælpe med at finde ro - ja, eller om jeg skal gøre noget helt helt andet?
Hun sover 1 time om formiddagen, og 1,5-2 timer til middag ( med flere opvågninger), og hvis det lykkes, puttes hun til aftenlur omkring kl. 17, men her er hun rigtig svær at få til at falde i søvn.
Det har været 6 mdr. uden ret meget sammenhængende søvn til mig, og jeg er efterhånden ved at være ret desperat for at finde noget som bare kunne virke en lille smule.
Venlig hilsen
Ditte