Brev:
Søvn cyklus
28. januar 2021
Alder:
6 mdr.
Søvn cyklus
Hej Helen.
Jeg har fulgt med på sidelinjen længe ved at læse dine svar til andre. Tak for dem.
Har desuden dine bøger om søvn, sygdom, gråd og mad.
Især emnet søvn synes jeg snart at have en PhD i, da jeg har læst alt jeg har kunnet opdrive.
Jeg refererer til dig herhjemme og den anden dag var jeg nød til at vise min mand et billed af dig, da dit navn var blevet nævnt tilstrækkeligt med gange til at han spurgte: Hvordan ser hun ud? :-)
Min søn er en af de børn der konsekvent siden fødsel er vågnet for ham nu 42 min efter han er faldet i søvn om dagen (nætterne er intet problem).
Han falder hurtigt og nemt i søvn i sin barnevogn, sover tungt men vågner så og jeg kan ikke få ham videre i søvnen.
Alt er i månederne blevet afprøvet, listen er lang:
Han er træt fysisk og mentalt, han har fået flaske, ens putte ritual til rigtig tid hver gang, voksipose, stå på lur, vugge/pause/vugge give sut, sssh, ligge hænder på, online hjælp fra søvn jordemoder osv osv.
Valgte derfor til sidst at køre søvnen i hus dvs. to gåture pr dag for at han kunne få sin sammenhængende søvn på 1.5-2 timer pr gang, da han ellers var træt, pylret.
1260 km, to sæt travesko og 6 mdr senere.
Min barsel blev brugt på landevejen :-)
Hvornår “plejer” børn at vokse fra opvågningerne og bare sove selv indtil de vågner udhvilede?
Ved godt børn er forskellige.
Tiden arbejder for mig er min trøst, for han har naturligt ikke længere brug for nær så meget søvn om dagen.
I april starter han i dagpleje, måske hun har det magic touch og han naturligt er træt på en anden måde.
Tak for svar og god dag.
Med venlig hilsen
Kristians mor