Brev:
Søvn på maven og mad
30. januar 2021
Alder:
6 mdr.
Søvn på maven og mad
Hej Helen.
Vores datter er lige blevet 6 måneder og er begyndt at vende sig om på maven i søvne. Hun bliver urolig, snakker i søvne og holder hovedet oppe, selvom hun stadigvæk sover. Det kræver så, at vi skal vende hende igen, men her kan det tage lang tid før hun falder til ro igen. Hun bliver ved med at prøve at vende sig på maven igen (hun sover på siden og har gjort det længe). I nat var vi inde at vende hende 5 gange og v er trætte 😅 er der noget man kan gøre, mens de er i den periode her? Og hvor længe kan den vare?
Hun triller selv om på maven om dagen og er ved at finde ud af, at komme om på ryggen igen selv også. Hun løfter også numsen meget højt, når hun ligger på maven og forsøger at skubbe sig selv fremad. Så hun er godt på vej 😀
Hvornår anbefales det at skifte til en større seng end hendes vugge? Den er 40x84.
Derudover er vi oppe på 3 måltider om dagen nu. Hvor meget kød og fisk har de brug for? Vi skal til at lave en masse mos selv og fryse den ned. Hun får flaske og vand i løbet af dagen udover måltiderne.
Og hvor mange gram grøntsagsmos beregner man som værende et måltid? Hun spiser ikke en hel deciliter grød endnu, og også kun en halv portion oftest af mos (færdigkøbt).
Hilsen