Svar: Kartofler - 11 mdr.
6. september 2005
Alder:
11 mdr.
Kære Tina
Jeg synes ikke det er et problem at jeres datter ikke spiser kartofler, det kommer nok med alderen:o)
Du kan give hende andre rodfrugter (gulerod, selleri, persillerod, pastinak, jordskokker, skorzonerødder) og du kan også give hende pasta og ris.
Du kan lave kompot af grøntsager eller koge dem/sautere dem.
Opskrift på sauterede rodfrugter:
Gulerod, knoldselleri, persillerod, pastinak (lige mængde af hver) skæres mindre stykker. De ristes på panden i lidt olie, krydret med timian, og måske lidt hvidløg. Småsteger i 15-20 minutter og kan tilsættes lidt persille og måske lidt citronsaft.
God appetit til jer alle:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske