Brev:
Mad til 10 mdr. dreng
8. september 2005
Alder:
10 mdr.
Mad til 10 mdr. dreng
Hej
Jeg har problemer med at få min dreng til at spise varieret. Han får søde kartofler (han vil ikke spise almindelige kartofler) med diverse andre grønsager i - men han vil kun spise det hvis det er fin mos. Jeg har nu i flere måneder forsøgt at putte finhakket kød i af forskellige typer - men han spytter det simpelthen ud. I en kort periode ville han dog gerne spise fisk - når det var i grønsagsmosen.
Derudover har jeg lavet alverdens andre retter - som han kun tager et par skefulde af - hvor efter han efterfølgende spytter det ud. Jeg har tilbudt den samme ret flere dage i træk med samme resultat.
Han er dog meget interesseret i vores mad. Så jeg tilbyder ham det - eks. brød, pasta, kylling. Når han selv spiser med fingerne kan han sagtens spise ikke findelte ting. Men det er alligevel begrænser hvad han får spist - derfor får han den beskrevne grønsagsmos ved siden af.
Min bekymring er at hans kost er for ensformig. Han får meget lidt kød - og primært grønsagsmos både til frokost og aften. Jeg tilbyder ham også altid frugt efter grønsagsmosen. Jeg tænker på om han mon eks. får proteiner. Jeg ammer stadig.
Jeg håber meget at du har et godt råd til mig.
Venlig hilsen Mette