Svar: Kost 9 måneder
14. september 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Lena
Når overgangsperiode er ved at være overstået og barnet overgår til mere familiemad, så betyder det at Alex godt kan spise mere og mere af jeres mad. Det vil sige at han godt må spise lasagne, kødsovs, kød fra panden osv.
Det skal naturligvis være passende i forhold til hans udvikling i øvrigt, altså gives til ham, så han kan tygge det osv. Til at begynde med kan I give ham f.eks. frikadeller, hamburgerryg, kylling osv. men han må faktisk også gerne smage engelsk bøf, hvis I er til det:o)
Det vigtigste er netop at I spiser sammen og dermed får skabt nogle sunde spisevaner.
Med hensyn til krydderier, så må han gerne få krydderi. Hvis du laver pastasovs med oregano og timian, så må han altså gerne få det. Grøntsager som er kogt i almindelig saltet vand, må han også godt få. Og faktisk er det ofte sådan at børn hellere vil spise mad, der smager af noget, end mad som er helt uden krydderi.
Tak for dine pæne ord, jeg er kun glad for at kunne hjælpe:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske